Wiele osób na całym świecie zmaga się z podwyższonym poziomem cukru. Cukrzyca stała się chorobą cywilizacyjną. Dużo produktów, w składzie których nie spodziewamy się zawartości cukru, niestety zostaje o niego wzbogacone. Specjaliście przyznają, że producenci dodają cukru do swoich produktów nie tylko aby poprawić ich smak, ale także dlatego, że cukier z czasem staje się uzależniający. Z artykułu dowiesz się, jaki sok na obniżenie cukru wybrać.

Dodaje się go do produktów spożywczych, aby przywiązać do nich klientów. Coraz więcej konsumentów jest jednak świadoma, jak negatywne skutki niesie ze sobą spożywanie zbyt dużej ilości cukru, i konsekwentnie stara się ograniczyć jego ilość w codziennej diecie. Samo wykluczenie z diety, to jednak za mało, dla osób chorujących z powodu podwyższonego poziomu cukru we krwi. Odpowiedzią na ten problem jest spożywanie naturalnych soków z owoców, które mogą skutecznie obniżyć poziom cukru we krwi. Przy cukrzycy nie warto jednak przesadzać nawet z naturalnymi sokami. Owoce same z siebie są słodkie, dlatego należy wybierać tylko te, które mają niski indeks glikemiczny. Jakie więc soki spożywać, aby skutecznie obniżyć cukier?

Jaki sok na obniżenie cukru warto wybrać?

  • Soki warzywne – cukrzycy powinni przyzwyczaić się do picia soków warzywnych. Można je łatwo przygotować w blenderze lub sokowirówce. Mogą do nich dodawać marchew, selera naciowego, kapustę pekińską, ogórki, pomidory, szpinak, rzeżuchę, natkę pietruszki, paprykę, rzodkiewkę, zielony groszek. Warto skorzystać z gotowych przepisów dostępnych w internecie. Można również pić popularnie występujący sok z samej marchwi, która również poprawia koloryt skóry, nadając jej zdrowy, oliwkowy odcień. Wszystkie te warzywa posiadają niski indeks glikemiczny ok IG35. Przygotowane soki warzywne można dla smaku pokropić sokiem z cytryny.
  • Sok grejpfrutowy – grejpfrut posiada naringeninę, która wspomaga leczenie cukrzycy, spalając gromadzące się w wątrobie tłuszcze. Owoc ten spowalnia przyswajanie składników odżywczych pochodzących z pokarmu, dzięki niemu dłużej czujemy uczucie sytości.
  • Sok z aronii – aronia to owoc o specyficznym smaku, jednak cukrzycy powinni znaleźć dla soków z aronii specjalnie miejsce w swojej diecie. Sok z aronii skutecznie reguluje ilość cukru we krwi. Redukuje jego gwałtowne wzrosty i spadki. Aronia pomaga także w przypadku zaburzeń metabolicznych.
  • Sok z jagód – jagody tak jak aronia posiadają bardzo dużo antyoksydantów, które walczą z wolnymi rodnikami, a także regulują poziom cukru we krwi. Jagody działają również pozytywnie na wzrok, z którym cukrzycy miewają duże problemy.
  • Sok jabłkowy – jabłko posiada w indeksie glikemicznym wartość IG38. Oprócz wpływu na cukier jabłko ma również pyszny smak i może być łączone z wieloma innymi owocami np. wiśniami, czy czarną porzeczką.
  • Sok z czarnej porzeczki – czarna porzeczka, jak wszystkie ciemne owoce posiada dużo właściwości prozdrowotnych. Owoce te wpływają na pracę trzustki i szybsze wytwarzanie insuliny. Tym samym regulują poziom glukozy we krwi.

Co jeszcze warto wiedzieć o piciu soków przy cukrzycy?

  • Mimo korzystnych właściwości nie należy przesadzać z ilością spożywanych soków. Przyjmuje się, że dziennie powinno wypijać się około dwóch szklanek soku.
  • Soki owocowe można pić na pusty żołądek, a także dla zabicia uczucia głodu, co pomaga w odchudzaniu.
  • Świeże soki warto przechowywać w lodówce, aby nie straciły swoich właściwości.
  • Soki i poprawnie skomponowana dieta są bardzo ważnym elementem leczenia cukrzycy, jednak nie mogą zastąpić wizyt u lekarza i diabetologa.